§ 1 Základní ustanovení
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „podmínky“) jsou nedílnou součástí všech obchodních vztahů uzavíraných mezi společností s ručením omezeným I love pets s.r.o. zapsané u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 63658, se sídlem Blatnická 4219/4, 628 00 Brno, IČ 28360249 (dále jen „dodavatel“) a druhými stranami (dále jen „klient“).
- Veškeré obchodní vztahy se řídí těmito podmínkami, právním řádem České republiky a občanským zákoníkem ČR. Podmínky jsou základními podmínkami prodeje zboží a služeb dodavatele, a pokud se odchylují od dispozitivních právních norem platného právního řádu České republiky, mají před těmito normami přednost.
- Tyto podmínky jsou platné pro jakékoliv písemné i ústní formy uzavíraných smluv mezi dodavatelem a klientem. Elektronickým systémem („dále jen elektronický systém“) se pro účely těchto podmínek rozumí aplikace pracující v doméně www.sijemedoma.cz, která po zaregistrování a přihlášení klienta zobrazuje ceny a umožňuje následné objednání zakázky.
§ 2 Vymezení obchodního vztahu
- Obchodním vztahem se dle těchto podmínek rozumí vztah mezi dodavatelem a klientem, který se týká konkrétní objednávky na dodání zboží nebo služeb klientovi.
- Klientem se dle těchto podmínek rozumí jakákoli fyzická nebo právnická osoba, na niž právo ČR nebo SR nahlíží jako na podnikatele, a která v rámci své podnikatelské činnosti právně jedná s dodavatelem.
- Podnikatelem se dle těchto podmínek rozumí ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku, dále se podnikatelem rozumí osoba, která uzavírá smlouvu související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.
- Dodavatel je povinen upozornit každého klienta na existenci těchto podmínek a ke každé smlouvě (dále jen „objednávka“) přiloží jako nedílnou součást tyto obchodní podmínky nebo uvede odkaz na vlastní webové stránky uvedené v § 1 odst. 3, kde se každý klient může s těmito všeobecnými obchodními podmínkami před uskutečněním konkrétního obchodního vztahu seznámit. Smlouva může mít i elektronickou podobu.
- Klient odesláním smlouvy prostřednictvím elektronického systému či jinou písemnou nebo i ústní formou, kterou dává na vědomí vůli uzavřít s dodavatelem konkrétní obchodní vztah, také stvrzuje svůj jednoznačný souhlas s tím, aby se obchodní závazkový vztah mezi dodavatelem a klientem řídil těmito podmínkami.
§ 3 Registrace klienta emailovou či jinou písemnou komunikací nebo pomocí elektronickém systému
- Pro využívání elektronického systému za účelem uskutečnění objednávky je nutná registrace klienta, která dodavateli umožňuje získat přehled o využívání elektronického systému a klientovi usnadňuje a zabezpečuje objednávání.
- Požadované informace do registrace obsahuje registrační formulář.
- Při neúplných nebo zjevně nepravdivých údajích klienta, bude registrace bez upozornění smazána.
- Zaregistrováním klient souhlasí s uchováváním svých údajů v databázi podle zákona č. 101/2000 Sb. a občasným zasíláním marketingových nabídek. Současně souhlasí, že se bude řídit těmito podmínkami.
- Návštěvníci domén uvedených v § 1 odst. 3 se mohou také zaregistrovat k odběru aktualit, které jsou nepravidelně zasílány elektronickou poštou. Vyplněním klientské registrace klient současně souhlasí s odběrem aktualit.
- Požaduje-li klient zrušení odběru aktualit, využije odkazu v zápatí příchozí zprávy, nebo zašle na e-mail dodavatele žádost, že si nepřeje zasílat aktuality. Žádost musí být zaslána z e-mailu, pro který žádá zrušení.
- Požaduje-li klient zrušení klientské registrace, zašle na e-mail dodavatele žádost, že si přeje zrušit klientskou registraci. Žádost musí být zaslána z e-mailu, který je uveden v registraci. Dodavatel si ponechá informace o realizovaných zakázkách.
- Dodavatel se zavazuje, že uložené údaje nebudou poskytnuty žádné třetí straně.
§ 4 Přijetí objednávky
- Objednání zboží, resp. služeb klientem musí mít vždy písemnou formu, přičemž za písemnou formu se považuje i objednávka učiněná faxem, elektronickou poštou nebo prostřednictvím elektronického systému na výše uvedených webovských prezentacích dodavatele.
- Objednávka musí obsahovat tyto údaje: název výrobku resp. služby, požadované množství, termín a místo dodání, způsob dopravy, obchodní jméno klienta, přesnou adresu jeho sídla, resp. místo podnikání, jméno osoby oprávněné jménem klienta jednat, včetně telefonického a emailového spojení. IČ a DIČ.
- Při objednávce elektronickým systémem jsou informace o klientovi uloženy v databázi a klient je po přihlášení již nemusí zadávat. Po přihlášení klienta se jakákoliv objednávka považuje za klientem autorizovanou. Za případné zneužití hesla nenese dodavatel odpovědnost.
- Objednávka s uvedením cen, dodacích a platebních podmínek platí za přijatou pouze tehdy, je-li dodavatelem potvrzena. Potvrzení proběhne v elektronickém systému, elektronickou poštou, nebo případně telefonicky.
- Termín dodání běží od potvrzení objednávky a zaslání kompletních a správných podkladů. Není-li některá z těchto podmínek splněna, posunuje se termín dodání o čas prodlení.
- Dodavatel si vyhrazuje právo dle konkrétní zakázky a jejího rozsahu určit, kdy postačí prostá objednávka, a ve kterých případech bude sepsána zvláštní písemná kupní smlouva nebo smlouva o provedení díla.
- Podpisem, nebo odesláním objednávky klient vždy stvrzuje nejen souhlas s těmito podmínkami, ale současně dává najevo svobodnou vůli uzavřít smlouvu s dodavatelem.
§ 5 Zrušení objednávky
- Chce-li klient zrušit objednávku nebo její část, musí o této skutečnosti neprodleně uvědomit dodavatele.
- Zrušení objednávky v době výroby není možné, klient je v takovém případě povinen objednané zboží či službu odebrat a uhradit v plné výši.
- Do doby výroby se počítá časový úsek od zakoupení materiálů na konkrétní zakázku, nebo zahájení prací na zakázce až po její předání klientovi.
- Požaduje-li klient zrušení objednávky v době, kdy ještě nedošlo k nákupu materiálu, nebo zahájení prací, může klient objednávku písemnou formou ještě zrušit.
§ 6 Kvalita výrobků a služeb
- Dodavatel se zavazuje dodat výrobky či služby objednané klientem v množství, kvalitě a provedení na trhu obvyklém.
- Klient prohlašuje, že se seznámil s popisem vlastností a kvality zboží nebo služeb uvedeném v elektronickém systému nebo prostřednictvím předchozí jakékoliv jiné písemné komunikace s dodavatelem a s tímto popisem souhlasí.
- Požaduje-li klient nestandardní kvalitu či provedení výrobku, musí být tento požadavek výslovně uveden v objednávce spolu s přesnou specifikací nestandardní vlastnosti výrobku. V zájmu klienta doporučujeme dodat maketu výrobku.
- Klient bere na vědomí, že u objednávek čítajících větší množství totožných výrobků, jako je např. ofsetový tisk, sítotisk, tampónový tisk, či velkoformátový tisk může výskyt nekvalitních výrobků činit až 5% z celkového počtu dodaných výrobků.
§ 7 Ceny výrobků a služeb
- Ceny se řídí platným aktuálním ceníkem dodavatele, resp. aktuální verzí elektronického systému a těchto podmínek. Jsou uváděny bez DPH, není-li uvedeno jinak.
- Dodavatel si vyhrazuje právo na změnu cen bez předchozího upozornění.
- Zakázky jsou vždy účtovány podle ceníku platného v době přijetí zakázky.
- U zakázek, kde je dodavatelem dáno cenové rozpětí (např. grafické a programátorské práce), může se výsledná cena pohybovat kdekoliv v tomto rozmezí.
- Dojde-li v době od přijetí zakázky do nákupu materiálu prokazatelně ke změně vstupních cen materiálů, vyhrazuje si dodavatel, po dohodě s klientem, změnu kupní ceny v závislosti na změnách cen jednotlivých složek výrobních nákladů dodávaného zboží, zejména cen surovin.
§ 8 Autorská práva
- Autorská práva k firemním značkám, logům apod., jež jsou vytvářeny dodavatelem pro klienta, náleží po zaplacení plné výše sjednané ceny klientovi jen v rozsahu a výhradně pro použití, na které byly klientem tyto práce u dodavatele objednány. Dodavatel si zejména pro tento typ zakázky vyhrazuje právo sepsat zvláštní písemnou kupní smlouvu nebo smlouvu o provedení díla, která jasně vymezuje rozsah použití firemních značek, log klientem.
- Dodavatel si vyhrazuje právo použít svůj copyright na všech výrobcích, kde jej lze použít bez toho, aby toto užití bylo na újmu použitelnosti výrobku klientem, např. multimediální prezentace.
- Dodavatel si vyhrazuje právo pořídit fotodokumentaci, videozáznam, či vzorek výrobků a tyto záznamy či vzorky využít pro své reklamní účely i bez souhlasu klienta.
- Je-li to s ohledem na způsob využití vhodné, připojí dodavatel k takto využitým materiálům i obchodní jméno klienta, případně období realizace a popis zakázky.
§ 9 Ustanovení o korekturách a podkladech
- U všech zakázek, jejichž součástí je grafické zpracování návrhu, bude klient vyzván k provedení korektury grafického návrhu.
- Dodavatel se zavazuje vyrobit zboží v souladu s návrhem, který byl při korektuře odsouhlasen.
- Podpisem, nebo emailovým potvrzením korektury přebírá klient odpovědnost za případné grafické chyby, v případě textů i za jazykovou a gramatickou správnost a úplnost. Klient nese odpovědnost za takto vzniklé vady na zboží a je povinen zboží uhradit. Případná nová výroba bezchybného výrobku je považována za novou zakázku.
- U všech zakázek, jejichž podklady jsou v kompletní podobě dodány zákazníkem, nese klient veškerou odpovědnost za grafickou, jazykovou, gramatickou úplnost a správnost výrobku.
§ 10 Platební podmínky
- Klient provádí úhradu zboží a služeb v hotovosti nebo předem na základě zálohové faktury.
- Při platbě předem na základě zálohové faktury bude vydáno zboží, popřípadě provedeny služby až okamžikem, kdy převedená částka naběhne na účet dodavatele a je disponibilní.
- Při dlouhodobé spolupráci může mít klient přiznánu bezhotovostní formu platby převodním příkazem se sjednanou lhůtou splatnosti. Standardní lhůta splatnosti je 10 dní. V případě prodlení objednatele s úhradou fakturované částky se objednatel zavazuje zaplatit dodavateli smluvní pokutu ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý den prodlení.
- U zakázek nad 10.000,- Kč bez DPH, nebo dle uvážení dodavatele, kdy nebude prováděna 100% platba předem, je dodavatelem obvykle vyžadována záloha na zboží nebo služby. Dodavatel si vyhrazuje právo na stanovení výše zálohy dle okolností jednotlivých obchodních případů od 50 do 100% kupní ceny bez DPH. Obvykle se jedná o 75%.
- V případě prodlení objednatele s úhradou jakékoliv částky vůči dodavateli, je dodavatel oprávněn přerušit svá plnění vůči objednateli, a to až do okamžiku úplné úhrady všech dlužných částek. V takovém případě dodavateli neběží lhůty pro včasné plnění a objednatel není oprávněn požadovat po dodavateli náhradu škod a sankcí vztahujících se k přerušení lhůt pro plnění dodavatelem.
- Uplatnění případné reklamace nemá odkladný účinek na zaplacení zboží nebo služby v plné výši a ve stanovené nebo sjednané lhůtě splatnosti.
§ 11 Smluvní pokuty
- Pokud klient nepřevezme výrobek či službu ve sjednaném termínu a sjednaném místě, byla smluvními stranami dohodnuta smluvní pokuta ve výši 1.000,- Kč za každý nedodržený termín převzetí.
- Pokud si klient i přes písemnou výzvu dodavatele nepřebere zboží ve lhůtě 30 dnů, je dodavatel oprávněn toto zboží zlikvidovat. Toto však nezbavuje klienta povinnosti zaplatit kupní cenu, smluvní pokutu, úrok z prodlení či náhradu škody, jakož i další náklady s likvidací zboží související.
- V případě, že na straně klienta dojde k prodlení se zaplacením kupní ceny či ceny za zhotovení díla, byla smluvními stranami dohodnuta smluvní pokuta ve výši 1.000,- Kč za každý započatý měsíc prodlení.
- Jakékoliv ustanovení těchto podmínek o smluvní pokutě se nedotýká nároku dodavatele na náhradu škody a úroku z prodlení, které zůstávají nedotčeny.
§ 12 Reklamace
- Reklamaci je nutno uplatnit bezprostředně po zjištění vady zboží.
- Reklamace musí být uplatněna písemně, s přesným vymezením reklamované vady.
- Dodavatel je povinen odstranit reklamovanou vadu s náležitou odbornou péčí.
- Nelze-li vadu na výrobku odstranit, poskytne dodavatel klientovi slevu na výrobek s neodstranitelnou vadou.
- Nelze-li vadu výrobku zhojit opravou, ani slevou kupní ceny, vrátí dodavatel klientovi celou kupní cenu výrobku a ponechá si vadný výrobek.
- Dodavatel je povinen o uznání či neuznání reklamace vyrozumět písemně klienta ve lhůtě do 30 dnů ode dne, kdy mu byla doručena písemná reklamace klienta.
§ 13 Povinnosti dodavatele
- Dodavatel je povinen postupovat při výrobě s náležitou odbornou péčí.
- Dodavatel je povinen oznámit neprodleně klientovi, došlo-li ke změnám vstupních cen materiálu, které budou mít vliv na konečnou cenu výrobku.
- Není-li v objednávce stanoveno rozpětí ceny, do které lze výrobek dodat klientovi, je dodavatel povinen zastavit práce na výrobku až do doby, kdy bude změna ceny schválena klientem.
- Dodavatel je povinen dodat zboží v dohodnutém termínu. Některé termíny z elektronického systému mohou mít časové rozmezí, ve kterém bude zakázka realizována podle vytížení dodavatele. Nelze-li ze závažných důvodů tento termín dodržet, je dodavatel povinen o této skutečnosti neprodleně informovat klienta. Klient není oprávněn odmítnout dílčí dodávku zboží.
- Dodavatel je povinen zachovat mlčenlivost o všech důvěrných skutečnostech ve vztahu ke klientovi, se kterými se během smluvního vztahu seznámil. Tato povinnost trvá i po skončení smluvního vztahu.
§ 14 Povinnosti klienta
- Klient je povinen poskytnout dodavateli všechny informace a podklady potřebné k řádnému splnění závazku dodavatelem.
- Klient je povinen poskytnout dodavateli veškerou potřebnou součinnost při realizaci objednávky.
- Informace v bodech a), b) je klient povinen poskytnout bez zbytečného odkladu. Pro případ nesplnění takovéto povinnosti včas a řádně si dodavatel vyhrazuje posunutí termínu předání výrobku nebo služeb o časový okamžik odpovídající prodlení klienta. Pokud i přes výzvu dodavatele neposkytne klient potřebnou součinnost ve lhůtě stanovené dodavatelem, je dodavatel oprávněn odstoupit od smlouvy od samého počátku a požadovat po klientovi úhradu vzniklých nákladů.
- Klient je povinen převzít výrobky či služby ve sjednaném termínu a sjednaným způsobem. V případě, že objednatel nebude poskytovat součinnost při převzetí zboží po dobu delší než 30 dnů, je dodavatel oprávněn odstoupit od smlouvy. V takovém případě, je dodavatel oprávněn ponechat si objednatelem uhrazenou zálohu jako smluvní pokutu za neposkytnutí součinnosti při převzetí zboží. Smluvní pokuta se nezapočítává na náhradu tímto vzniklé škody.
- Klient je povinen zachovat mlčenlivost o všech důvěrných skutečnostech ve vztahu k dodavateli, se kterými se během smluvního vztahu seznámil. Tato povinnost trvá i po skončení smluvního vztahu.
§ 15 Předání výrobku a doprava
- Po dokončení výroby bude klient vyzván dodavatelem, aby si převzal hotový výrobek, nebo bude sjednán termín převzetí.
- Není-li v objednávce dohodnuto jinak, platí, že klient je povinen převzít hotový výrobek v místě určeném pro příjem a výdej zakázek.
- Nebyla-li zaplacena celá kupní cena předem, je klient povinen před převzetím výrobku doplatit dopravné, bylo-li sjednáno, a zbytek kupní ceny včetně DPH. Výjimku tvoří pouze případy zvláštního platebního styku ve smyslu § 10 těchto podmínek.
- Vyžaduje-li klient zaslání zakázky prostřednictvím dopravce, je tento dopravce odpovědný za včasné a bezeškodné přepravení zakázky a dodavatel nenese za tento způsob přepravy žádnou odpovědnost. Cena je stanovena dle ceníku příslušného dopravce.
- V případě, že dodavatel zabezpečí na přání klienta dopravu objednaného zboží či služeb z vlastních zdrojů předem písemnou formou s klientem dohodne cenu takovéto formy dopravy.
- V případě odstoupení od smlouvy ze strany klienta hradí veškeré případné náklady spojené s dopravou výrobku klient.
§ 16 Přechod vlastnictví
- Vlastnictví ke zhotovené věci přechází na klienta až po předání výrobku klientovi, nebo dopravci, a po zaplacení celé kupní ceny včetně DPH.
- Je-li splněna jen jedna z těchto podmínek, zůstává výrobek ve vlastnictví dodavatele až do splnění obou podmínek.
§ 17 Odstoupení od smlouvy
- Poruší-li strana smlouvu podstatným způsobem, může druhá strana bez zbytečného odkladu od smlouvy odstoupit. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala; v ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není.
- Odstoupení od smlouvy musí klient doručit na adresu sídla dodavatele.
- Odstoupením od smlouvy se závazek zrušuje od počátku.
- Zavazuje-li smlouva dodavatele k nepřetržité či opakované činnosti nebo k postupnému dílčímu plnění, může klient od smlouvy odstoupit jen s účinky do budoucna.
- Do doby převzetí zboží klientem je dodavatel oprávněn kdykoliv od smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí dodavatel klientovi peněžní prostředky přijaté od klienta bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený klientem.
- Je-li společně se zbožím poskytnut klientovi dárek, je darovací smlouva mezi klientem a dodavatelem uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od smlouvy klientem, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a klient je povinen spolu se zbožím vrátit i poskytnutý dárek.
§ 18 Rozhodčí řízení
- Pro případ vzniku jakýchkoli sporů mezi dodavatelem a klientem, které nebudou vyřešeny na základě vzájemné dohody, se dodavatel a klient shodují na řešení těchto sporů prostřednictvím rozhodčího řízení, jehož zásady jsou popsány v následujícím odstavci.
- Všechny spory vznikající z této smlouvy a v souvislosti s ní budou rozhodovány s konečnou platností u Rozhodčího soudu při Hospodářské komoře České republiky a Agrární komoře České republiky podle jeho Řádu a Pravidel jedním rozhodcem jmenovaným předsedou Rozhodčího soudu. Sudištěm pro rozhodčí řízení je město Brno.
§ 19 Platnost všeobecných obchodních podmínek
- Všeobecné obchodní podmínky jsou platné od data 1.8.2016.
- Jestliže se jedna nebo více částí těchto podmínek stane z jakýchkoliv důvodů právně neúčinnou, netýká se to částí zbývajících.
- Pokud není stanoveno jinak, platí příslušná ustanovení Občanského zákoníku.
- Dodavatel si vyhrazuje právo provádět změny těchto podmínek. Učiní tak vždy písemně a změny zveřejní obvyklým způsobem tj. s 30 denním předstihem před datem, od kterého je změna platná tuto oznámí druhým stranám prostřednictvím elektronické emailové zprávy s doručenkou.
- Dodavatel si vyhrazuje v jednotlivých obchodních případech právo na individuální úpravu těchto obchodních podmínek, vždy však po předchozí dohodě s klientem.
- Dodavatel a klient se pro případ, že obchodní vztah obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, dohodli tak, že se obchodní vztah řídí českým právem.